Vilniaus Fabijoniškių gimnazija

STEAM’S veiklos

  • Paskelbė : Irena Stankevičienė
  • Paskelbta: 2025-12-16
  • Kategorija: Išvykos

     Gruodžio 11 dieną 4c, 4d,  4e ir 3b klasių mokiniai kartu su savo klasių padėjėjomis bei auklėtojomis Lina Zaiceva, Jūrate Venskute, Benita Jaruševičiūte bei Rasa Bruzgelevičiene apsilankė Karaliau Mindaugo mokykloje, kur dalyvavo smagiose ir prasmingose atradimų kupinose integruotose STEAM‘S  edukacinėse pamokose.

    Mokiniai atliko įvairias STEAM’S veiklas keturiose laboratorijose.

    Gamtamokslinės–patyriminės pamokos metu mokiniai leidosi į įdomią geografijos kelionę. Jie sužinojo kompaso atsiradimo istoriją, išgirdo apie pirmąjį kompasą ir susipažino su magnetų veikimo principais. Aptarę pagrindines pasaulio kryptis, mokiniai ne tik klausėsi – jie patys atliko eksperimentą ir pasigamino veikiantį kompasą!

    Vėliau visi pasinėrė į virtualų pasaulį, mokydamiesi naudotis „Google Earth“ programa ir tyrinėdami įvairias pasaulio vietoves. Pamoka buvo pilna atradimų, patyrimų ir geros nuotaikos!"

    Biologijos laboratorijoje mokiniai buvo supažindinti su mikroskopu ir jo dalimis. Mokiniai pro mikroskopą tyrinėjo svogūno žievelę. Ji atrodė visai kitaip nei matoma plika akimi. Vaikai pastebėjo mažus stačiakampius „kambarėlius“, kuriuose slypi augalo gyvybė. Dar daugiau nuostabos sukėlė bitės kojelė. Ji pasirodė esanti plaukuota, tarsi su mažyčiais šepetėliais. Mokiniai smalsiai stebėjo, lygino, klausinėjo ir darė išvadas. Mikroskopas padėjo jiems suprasti, kad net mažiausi dalykai slepia didelius stebuklus. O mokslas – visai ne nuobodus, kai gali pamatyti tai, ko plika akimi niekada nepamatytum.

     Fizikos laboratorijoje vyko kūrybiška ir įtraukianti veikla, kurioje mokiniai susipažino su fizikos dėsniais ir patys kūrė elektros grandinę. Viso užsiėmimo metu vaikai tyrinėjo, kaip keliauja elektra. Su mokytojo pagalba ir savarankiškai mokiniai lengvai sujungė akumuliatorių dalis, variklius, garsiakalbius, oro sraigtus, jungiklius, lemputes ir kitus modelius, kurie buvo pateikiami vartotojo vadove. Pirmieji žingsniai į elektronikos pažinimo pasaulį vyko praktiškai. Kiekvienas turėjo galimybę eksperimentuoti, konstruoti ir išbandyti savo sukurtą elektros grandinės schemą. Veikla ne tik lavino kūrybiškumą, bet ir padėjo suprasti elektros energijos grandinės veikimo principus.

     Chemijos laboratorijoje mokiniai pasijuto tikrais mokslininkais. Vilkėdami baltais chalatais, įsitaisė prie laboratorinių stalų, nukrautų stikliniais vamzdeliais, mentelėmis, lakmuso juostelėmis ir kitomis priemonėmis. Naujos sąvokos kėlė nerimą, tačiau chemijos mokytoja padėjo pasinerti į mokslo ir eksperimentų pasaulį. Mokiniai sužinojo, kad tirpalai gali būti rūgštiniai ir šarminiai. Tuo įsitikino pačių paruoštus mišinius tikrindami lakmuso juostelėmis. Kokia nuostaba užplūdo, kai mokiniai palygino vieni kitų paruoštų tirpalų atspalvius. Vienų tirpalai buvo ryškiai violetiniai, kitų - švelniai rožiniai. Paslaptis atskleidė savarankiškai ir su mokytojos užuominomis. Atlikdami vandens filtravimo užduotį, mokiniai jautėsi užtikrintai, nes žinojo, kad net ir gamtoje sugebės išvalyti vandenį nuo priemaišų. Tik suprato, kad tokio vandens negalės gerti. Juk jame knibždėte knibžda nesunaikintų bakterijų, mikroorganizmų ir įvairių cheminių elementų. Veikla chemijos laboratorijoje mokinius skatino mąstyti, nebijoti eksperimentuoti, klysti, atrasti, tartis, klausti.

     Užsimezgusi mūsų gimnazijos mokinių ir mokytojų draugystė su Karaliaus Mindaugo mokyklos mokytojais ir mokiniais, pasidalijimas sava patirtimi plečia mūsų akiratį, supratimą kaip smagu mokytis kartu. Mokykla neturi sienų. 

 

Autorė B. Jaruševičiūtė

Nuotraukos:
B. Jaruševičiūtė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas