Integruota gamtos mokslų, matematikos, informatikos bei ugdymo karjerai edukacinė išvyka į „STEAM’S“centrą „Mokslo sala“
- Paskelbė : Irena Stankevičienė
- Paskelbta: 2025-12-09
- Kategorija: Išvykos
7c, 7e klasių ir būrelio „GLOBE tyrimai“ mokinių smagūs ir prasmingi atradimai Kaune vyko spalio 31 dieną integruotos gamtos mokslų, matematikos, informatikos bei ugdymo karjerai edukacinės išvykos metu. Mokiniai kartu su savo klasių bei būrelio vadovėmis Rūta Alkimavičiene, Julija Raišiene apsilankė Kauno STEAM centre „Mokslo sala“.
Mokiniai atliko įvairias STEAM’S veiklas trijose laboratorijose. Biologijos-chemijos laboratorijoje mokiniai buvo supažindinti su sausumos vėžiagyvių vėdarėlių biologija ir jų įvairove bei atliko tiriamąjį darbą „Vėdarėliams tinkamos aplinkos tyrimas“. Vaikai tyrė kokią aplinką (sausą ar drėgną) pasirinko tiriamieji vėdarėliai bei suvedė gautus duomenis į kompiuterinę programą, darė išvadas, pristatė savo tyrimų rezultatus, stebėjo vėžiagyvių išnarų struktūras, dalyvavo apibendrinamojoje viktorinoje.
Fizikos laboratorijoje vyko kūrybiška ir įtraukianti veikla, kurioje mokiniai susipažino su fizikos dėsniais ir patys kūrė muzikos instrumentus. Užsiėmimo metu vaikai tyrinėjo, kaip keliauja elektra, kokio skonio ji yra ir kas jaučiama ją palietus. Jie nagrinėjo kaip sklinda garso bangos, bei praktiškai išbandė įvairias medžiagas ir technologijas. Mokiniai gamino paprastus, tačiau veikiančius instrumentus – nuo styginių ir pučiamųjų iki mušamųjų. Kiekvienas turėjo galimybę eksperimentuoti, konstruoti ir išbandyti savo sukurtą muzikinį instrumentą. Veikla ne tik lavino kūrybiškumą, bet ir padėjo suprasti mokslo bei meno dermę.
Laboratorijoje „Išmanusis miestas“ mokiniai lavino kūrybiškumą bei naudojimąsi skaitmeninės kūrybos įrankiais dirbdami su vizualinėmis, modeliavimo ir skaitmeninėmis programomis kūrė personažus, žaidimų scenas. Savo kūrinius vaikai ne tik animavo, naudojo virtualiai, bet ir atsispausdino, taip idėją paversdami apčiuopiamu objektu. Mokiniai daug sužinojo apie kūrybinį ir technologinį projektavimą, medžiagas ir formas, technologijų poveikį žmogui bei aplinkai, praplėtė žinias apie skaitmeninę etiką ir autorines teises.
Buvo turininga ir įdomu praleisti laiką ilgalaikėje ekspozicijoje „Žmogus. Gamta. Mašina“. Čia kiekvienas susipažinti su eksponatais galėjo patys: vizualiai, klausydamiesi bei išbandydami. Vaikai turėjo galimybę rasti informacijos šiomis temomis: gamta ir aplinka, atliekos ir tarša, energija, transportas ir komunikacija.
Mokiniai dalyvavo aktyviai, veiklos jiems patiko.
Keletas akimirkos iš užsiėmimo.
